0

اهمیت کتاب برای نوجوانان

اهمیت کتاب برای نوجوانان
  • نسل یاسان
  • کودک و نوجوان
  • ۱۴۰۲/۰۲/۰۹

سالهاست که مطالعه بهترین راه برای کسب دانش و ارزان ترین وسیله سرگرمی محسوب می شود. از طریق مطالعه، افراد در معرض اطلاعات و ایده های جدید قرار می گیرند و به داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند. در نوجوانی خواندن مطالب مدرسه ضروری است اما باید به نوجوانان آموخت کتاب های دیگری را نیز مطالعه کنید تا دانش خود را در سایر جنبه های زندگی گسترش دهند. در همین راستا نسل یاسان مجموعه کتابهایی را برای مطالعه نوجوانان منتشر کرده است.

با توجه به اهمیت کتاب برای نوجوانان و کم شدن آمار مطالعه در آنها، به فواید کتاب و کتابخوانی در دوران نوجوانی می پردازیم؛ با امید به اینکه نوجوانان و خانواده ها، با آگاهی از اثرات مثبت مطالعه وقت بیشتری را به این امر اختصاص دهند.

الف) مطالعه کتاب برای نوجوانان ، سطح دانش کلی را افزایش می دهد

مطالعه نه تنها به نوجوانان کمک می کند تا در امتحانات نمرات بالایی کسب کنند، بلکه به داشتن یک زندگی سازنده و عمیق نیز کمک می کند. مطالعه نگاه عمیقی به مسائل ایجاد می کند و به تدریج، با تمرین، ظرفیت نوجوان برای جذب دانش بیشتر، افزایش می‌یابد که کمک بزرگی به درک سایر جنبه‌های مهم زندگی می‌کند. کتاب خواندن روزمره، دایره لغات افراد را گسترش می دهد و نه تنها کیفیت ارتباطات افراد بهبود می یابد بلکه احساس اعتماد به نفس نیز افزایش می یابد.

ب) مطالعه کتاب برای نوجوانان ، باعث ایجاد احساس کنجکاوی و تشنگی برای کسب دانش بیشتر می شود

وقتی نوجوانان عادت به مطالعه پیدا کردند، مشتاقانه منتظر مطالعه بیشتر هستند و عمیقاً در کتابها کاوش می کنند. مطالعه کردن ذهنهای مشتاق را تغذیه می کند و اطلاعات و دانشی را که ذهن به دنبال آن است؛ تامین می کند.

کتاب برای نوجوانان

ج) مطالعه کردن، تمرکز و توجه را بهبود می بخشد

نوجوانان برای درک کل کتاب، باید برای مدت طولانی تمرکز داشته باشند تا داستان و جریان آن را درک کنند. با مطالعه هر روزه، نوجوانان یاد می گیرند که تمرکز نمایند و این عادت مطالعه کردن، به آنها در مدرسه کمک کرده و عملکردشان را در امتحانات نیز بهبود می بخشد.

د) مطالعه کردن کتاب برای نوجوانان نوعی ورزش مغزی است

پژوهشگران معتقدند مطالعه کردن، ورزش و تمرین مغز است. بنابراین می توان گفت مطالعه کردن برای مغز دقیقا ورزش برای بدن است و می تواند ذهن و فرآیند تفکر را بهبود بخشد. وقتی نوجوانان در حال مطالعه هستند، بدون اینکه بدانند؛ از مهارت های انتقادی و تحلیلی خود استفاده می کنند. افزون بر این در فرایند مطالعه ی کتابهای مختلف، بایستی شخصیت های متفاوت را به خاطر سپرد تا داستان بهتر درک شود. خط داستانی و شخصیها را باد در ذهن داشت و اینگونه مغز مجبور می شود فعال بماند و مسائل را به خاطر بسپارد.

و) مطالعه کردن، مهارت های نوشتاری را بهبود می بخشد

هر چه نوجوانان بیشتر مطالعه کنند، بهتر هم می نویسید. تحقیقات نشان داده است بین خواندن و نوشتن رابطه مستقیمی وجود دارد. مطالعه کردن، دایره لغات نوجوان را گسترش می دهد و واژگان غنی شده به نوشتن بهتر کمک می کنند. بر اساس پژوهشها، مطالعه کردن بیان نوشتاری و همچنین بیان کلامی نوجوانان را تقویت می کند.

کتاب برای نوجوانان

ه) مطالعه کتاب برای نوجوانان باعث افزایش احساس شادکامی می شود

به طور کلی تمامی پژوهشها نشان می دهد مطالعه کردن می تواند باعث افزایش نشاط و شادی در نوجوانان شود. همچنین عادت به مطالعه نوعی تفریح و سرگرمی در اوقات فراغت و تنهایی محسوب می شود.

ی) مطالعه کردن کتاب برای نوجوانان ، سطح سلامت عمومی آنها را بهبود می بخشد

به طور کلی مطالعه کردن، سلامت جسمانی نوجوانان را نیز افزایش می دهد و استرس را کاهش می دهد. بر این اساس، بسیاری از مردم عادت دارند قبل از خواب مطالعه کنند و این مساله به آرامش و خواب بهتر بسیار کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پیاده سازی توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات بعلاوه
پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط فوری با پشتیبان های سایت کلیک کنید

پشتیبان واتساپ

ساعت پاسخگویی: 10 الی 16 روزهای کاری

شماره تماس: 09005013350